Richtlijnen
Logo
Het logo is een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. Op deze pagina vind je richtlijnen voor het juiste gebruik van het logo. Daarnaast kun je hier de logo-bestanden downloaden. Let op: de merkidentiteit omvat meer dan alleen het logo; ook elementen zoals typografie, fotografie en tone of voice spelen een rol.
Primair logo
Elementen van het logo
Het logo van Covolt bestaat uit twee elementen: de merknaam in lopende tekst en een uniek aan/uit-symbool. Beide onderdelen kunnen samen of apart worden toegepast, afhankelijk van de context.
Uitsluitingszone
Het logo bevat een aanwijshoekje dat kan worden gebruikt om de minimale marges rondom het logo te bepalen (uitsluitingszone).Houd rondom het logo altijd een minimale vrije ruimte aan, gelijk aan de hoogte van het symbool, voor optimale zichtbaarheid.
Secundair logo - met slogan
Wanneer het logo samen met de slogan wordt toegepast, moet de slogan altijd kleiner zijn dan het logo. Dit zorgt voor visuele balans en behoudt de nadruk op het logo zelf.
Toepassing
Op zwarte en witte achtergronden
Op een witte ondergrond wordt het logo in zwart toegepast.
Op een zwarte ondergrond wordt het logo in wit toegepast.
Op gekleurde ondergronden
Wanneer er meer kleur en contrast gewenst zijn, kiezen we uit de huisstijlkleuren van Covolt.
Voor optimale leesbaarheid is het belangrijk om de hieronder weergegeven combinaties te volgen.
Op fotografische ondergronden
Om de leesbaarheid te waarborgen, gelden de volgende basisregels voor het toepassen van het logo op fotografische achtergronden:
- Zorg voor voldoende rustige ruimte rondom het logo. Nog naast de uitsluitingszone
- Bij een donkere achtergrond gebruik je het witte logo.
- Bij een lichte achtergrond gebruik je het zwarte logo.
Don'ts
Het logo van Covolt moet altijd als geheel worden toegepast. Wijzigingen of vervormingen zijn niet toegestaan, om de herkenbaarheid en integriteit van het merk te waarborgen.
- Verwijder geen enkel logo-element.
- Verander de verhoudingen van het logo niet.
- Draai het logo niet; plaats het altijd recht en leesbaar.
- Onderstreep of markeer het logo niet.
- Wijzig de typografie niet.
- Pas geen grafische effecten toe op het logo.
- Gebruik alleen de gespecificeerde kleuren.
- Gebruik het logo niet in contourvorm.
- Verander het logo niet van kleur; gebruik bij voorkeur zwart of wit.